Czego nie jeść, aby zapobiec trądzikowi?

Zapobieganie trądzikowi

Trądzik jest bardzo powszechną przypadłością i zarazem problemem nie tylko nastolatków, lecz również osób w średnim wieku. W momencie, gdy jedni bezradnie rozkładają ręce, inni doszukują się skutecznych sposobów walki z tą dolegliwością. Niektórzy wypowiadając się na ten temat, podkreślają, że duży wpływ na trądzik ma odpowiednia dieta. Tylko pytanie – jak wygląda i czy wiąże się z jakimiś wyrzeczeniami?

Dość różnie mówi się o diecie w kontekście problemów z trądzikiem. Jedni mówią, że to nieprawda, inni zaś twierdzą inaczej. Tak czy owak, nie zaszkodzi ją stosować, a kto wie, może faktycznie pomoże walczyć z trądzikiem. Nawet jeżeli nie wyleczy, to będzie zapobiegać pojawianiu się kolejnych krost lub po prostu chronić skórę twarzy przed gorszym stanem zapalnym.

A więc co jeść na trądzik?

Osoby, które mają problemy z trądzikiem, a co za tym idzie, ze skórą twarzy, powinny jeść warzywa i owoce bogate w takie wartości jak miedź, cynk i witamina A. Składniki te są bardzo ważne dla utrzymania zdrowej i ładnej cery. Wobec tego należy spożywać takie produkty – kalafior, brokuły, wiśnie, winogrona, śliwki. Poza tym powinno się jeść pełnoziarniste pieczywo i kasze. W diecie nie może zabraknąć chleba gryczanego, makaronu pełnoziarnistego i razowego, a także kaszy gryczanej i jęczmiennej. Pozytywny wpływ na stan cery będą miały również takie produkty jak – soczewica, soja, groch, fasola, orzechy, wątróbka, drób i jajka.

Czego z kolei nie jeść?

Tak, jak w diecie nie może brakować określonych składników, tak też pewne produkty powinno się całkiem z niej wyeliminować. Nie należy jeść produktów, które wyróżniają się wysoką zawartością IG. Powinno się koniecznie zrezygnować z picia niektórych napojów, w tym alkoholowych i palenia tytoniu. Znajdujące się w tych produktach składniki przyczyniają się do negatywnego wpływu na wygląd cery. Jeżeli ktoś cierpi z powodu trądziku lub innych problemów skórnych, musi wyeliminować z diety słodycze, białe pieczywo i biały ryż. Ponadto warto też ograniczyć tłuszcze zwierzęce, które znajdują się w tłustych mięsach, wędlinie, smalcu, słoninie i majonezie.

Dieta, która ma wspomagać walkę z trądzikiem, kładzie szczególny nacisk na świeże oraz nieprzetworzone produkty najwyższej jakości. To dlatego nie może w niej brakować warzyw i owoców. Niektóre można wręcz jeść bez ograniczeń. Trzeba jednak mieć w świadomości fakt, że stosowanie odpowiedniej diety nie przyczyni się do uzyskania efektów w ciągu kilku dni po rozpoczęciu. Niekiedy potrzeba nawet kilku długich miesięcy, aby organizm „wyrzucił z siebie” toksyny i inne szkodliwe substancje w celu poprawy kondycji i stanu ciała, a co za tym idzie, stanu skóry twarzy.

Podsumowując, dieta stosowana przy problemach z trądzikiem nie różni się od diety, która współgra ze zdrowym stylem życia. Wygląda więc na to, że jeżeli zadbamy o zdrowy tryb życia, także nasza cera będzie zdrowsza i ładniejsza, a co za tym idzie, nawet trądzik stanie się mniej dokuczliwy. Kto wie, może całkiem zniknie. Na pewno jednak właściwy sposób odżywiania wstrzyma nadmierne pojawianie się trądziku.